Chestionar EDD Intermediar (versiune DDD)

Pentru a ne asigura că formarea a fost relevantă și adaptată nevoilor dumneavoastră, vă rugăm să completați acest chestionar intermediar.

Secțiunea I: Percepția asupra competențelor în practica profesională

Q1. După parcurgerea sesiunilor teoretice și practice, care este nivelul dumneavoastră de încredere în a desfășura activități legate de dezvoltare durabilă?

Q2. După parcurgerea sesiunilor teoretice și practice și familiarizarea cu conceptele de dezvoltare durabilă considerați că la nivelul instituției dvs. s-au derulat sau se derulează în prezent proiecte cu componentă de dezvoltarea durabilă?

Q3. După parcurgerea sesiunilor teoretice și practice și familiarizarea cu conceptele de dezvoltare durabilă considerați că la nivelul instituției dvs ați fost implicat în proiecte cu componentă de dezvoltarea durabilă?

Q4. Vă rugăm să vă evaluați nivelul dvs. de competență în dezvoltare durabilă dobândit în urma parcurgerii sesiunilor teoretice și practice:

Competență 1
Deloc
2
Minimă
3
Medie
4
Avansată
5
Foarte avansat
1. Analiză și evaluare strategică
• Analiza datelor și a tendințelor
• Cercetare strategică în dezvoltarea durabilă
• Evaluarea riscurilor și impactului
2. Dezvoltarea și implementarea politicilor publice
• Elaborarea și propunerea politicilor și strategiilor
• Gestionarea implementării politicilor
3. Consultanță și consiliere specializată
• Consiliere legislativă și conformitate cu dezvoltarea durabilă
• Consiliere în dezvoltarea durabilă și relații externe
4. Planificarea și gestionarea resurselor
5. Monitorizare, raportare și control al conformității
6. Comunicare/ conștientizare/ promovare și relaționare instituțională

Q5. După parcurgerea sesiunilor teoretice și practice și familiarizarea cu conceptele de dezvoltare durabilă considerați importante aceste competențe pentru activitatea dvs. zilnică și implicarea în proiecte cu componentă de dezvoltarea durabilă?

Competență 1
Deloc important
2
Puțin important
3
Important
4
Foarte important
5
Extrem de important
1. Analiză și evaluare strategică
• Analiza datelor și a tendințelor
• Cercetare strategică în dezvoltarea durabilă
• Evaluarea riscurilor și impactului
2. Dezvoltarea și implementarea politicilor publice
• Elaborarea și propunerea politicilor și strategiilor
• Gestionarea implementării politicilor
3. Consultanță și consiliere specializată
• Consiliere legislativă și conformitate cu dezvoltarea durabilă
• Consiliere în dezvoltarea durabilă și relații externe
4. Planificarea și gestionarea resurselor
5. Monitorizare, raportare și control al conformității
6. Comunicare/ conștientizare/ promovare și relaționare instituțională

Q6. Ce competențe considerați că ați dezvoltat sau ați îmbunătățit prin participarea la curs?

Competență 1
Dezvoltată
2
Îmbunătățită
1. Analiză și evaluare strategică
• Analiza datelor și a tendințelor
• Cercetare strategică în dezvoltarea durabilă
• Evaluarea riscurilor și impactului
2. Dezvoltarea și implementarea politicilor publice
• Elaborarea și propunerea politicilor și strategiilor
• Gestionarea implementării politicilor
3. Consultanță și consiliere specializată
• Consiliere legislativă și conformitate cu dezvoltarea durabilă
• Consiliere în dezvoltarea durabilă și relații externe
4. Planificarea și gestionarea resurselor
5. Monitorizare, raportare și control al conformității
6. Comunicare/ conștientizare/ promovare și relaționare instituțională

Q7. Vă doriți implicarea în proiecte cu componentă de dezvoltarea durabilă pe viitor?

Q8. După parcurgerea sesiunilor teoretice și practice și familiarizarea cu conceptele de dezvoltare durabilă, cât de familiar sunteți acum cu cele 6 domenii cheie de competențe pentru dezvoltare durabilă:

Domenii cheie de competențe pentru dezvoltare durabilă 1
Deloc
2
Minimă
3
Medie
4
Mare
5
Foarte mare
1. Fundamentarea și documentarea soluțiilor de dezvoltare durabilă în cadrul politicilor publice (strategii, proiecte, inițiative) și la consilierea părților interesate
2. Măsurarea și evaluare impactul implementării soluțiilor de dezvoltare durabilă
3. Monitorizarea, raportarea progresul și diseminarea soluțiilor și bunelor practici de dezvoltare durabilă
4. Crearea de punți de comunicare cu comunitatea pentru a disemina principiile și valorile dezvoltării durabile
5. Identificarea nevoilor de dezvoltare durabilă la nivelul comunității
6. Colaborarea în echipe multidisciplinare pentru a generarea de soluții de dezvoltare durabilă pentru comunitate

Q9. În ce măsură considerați că veți contribui pe viitor, prin activitatea zilnică, la cele 6 domenii cheie de competențe pentru dezvoltare durabilă:

Domenii cheie de competențe pentru dezvoltare durabilă 1
În foarte mică măsură
2
În mică măsură
3
Medie
4
În mare măsură
5
În foarte mare măsură
1. Fundamentează și documentează soluții de dezvoltare durabilă în cadrul politicilor publice (strategii, proiecte, inițiative) și la campaniile publice comunitate
2. Măsoară și evaluează impactul implementării soluțiilor de dezvoltare durabilă
3. Monitorizează, raportează progresul și diseminează soluțiile și bunele practici de dezvoltare durabilă
4. Creează de rețele și comunică în comunitatea pentru a disemina principiile și valorile dezvoltării durabile
5. Identifică nevoile de dezvoltare durabilă la nivelul comunității
6. Colaborează în echipe multidisciplinare pentru a genera soluții de dezvoltare durabilă pentru comunitate

Q10. Ce teme sau subiecte legate de domeniul dezvoltării durabile ați aprofundat cu prioritate în cadrul cursului Expert Dezvoltare Durabilă?

Teme generale dezvoltare durabilă
Tema 1
În foarte mică măsură
2
În mică măsură
3
Medie
4
În mare măsură
5
În foarte mare măsură
Strategia Națională pentru Dezvoltare Durabilă (SNDD) 2030: obiective, provocări și oportunități
Implementarea Agendei ONU 2030 în administrația publică din România
Mecanisme instituționale românești pentru coordonarea și implementarea dezvoltării durabile. Rolul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă. (ODD).
Monitorizarea și evaluarea progresului României în atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD).
Provocări și soluții privind colaborarea interinstituțională și multi-stakeholder pentru sustenabilitate.
Digitalizarea administrației publice și rolul acesteia în promovarea dezvoltării durabile.
Rolul expertului în dezvoltare durabilă în administrația publică din România (competențe, responsabilități, standarde ocupaționale).
Schimbări Climatice
Tema 1
În foarte mică măsură
2
În mică măsură
3
Medie
4
În mare măsură
5
În foarte mare măsură
Vulnerabilitatea României la schimbările climatice: riscuri specifice pentru agricultură, silvicultură și resursele de apă.
Strategia Națională a României privind Schimbările Climatice și Creșterea Economică bazată pe Emisii Reduse de Carbon (PNIESC).
Adaptarea orașelor românești la efectele schimbărilor climatice: studii de caz și soluții implementate.
Tranziția energetică și decarbonizarea sectorului energetic din România: strategii și politici publice.
Evaluarea și monitorizarea politicilor climatice implementate la nivel local și regional în România.
Soluții inovatoare românești în combaterea schimbărilor climatice (proiecte demonstrative și bune practici locale).
Surse de finanțare și oportunități specifice României pentru proiecte de adaptare a schimbărilor climatice (PNRR, fonduri structurale (PODD) și Mecanismul de Tranziție Justă).
Economie Circulară
Tema 1
În foarte mică măsură
2
În mică măsură
3
Medie
4
În mare măsură
5
În foarte mare măsură
Economia circulară în contextul Strategiei Naționale pentru tranziția la Economia Circulară a României – obiective, direcții și acțiuni prioritare. Planul de Acțiune pentru Economie Circulară.
Managementul deșeurilor și reciclarea în România: provocări, oportunități și bune practici locale.
Modele românești de succes în implementarea economiei circulare (studii de caz în agricultură, industrie și administrație publică).
Rolul autorităților locale și regionale în promovarea economiei circulare în România.
Promovarea achizițiilor publice ecologice în administrația publică din România – criterii specifice și beneficii economice.
Monitorizarea și evaluarea implementării economiei circulare în România: indicatori și sisteme naționale.
Instrumente financiare specifice României pentru sprijinirea economiei circulare (PNRR, Fondul pentru Mediu, fonduri structurale, Programul Operațional Regional).
Ecosisteme durabile rurale și urbane
Tema 1
În foarte mică măsură
2
În mică măsură
3
Medie
4
În mare măsură
5
În foarte mare măsură
Conservarea și restaurarea biodiversității în România: ariile naturale protejate și politicile de mediu naționale.
Agricultura sustenabilă în România – politici, instrumente financiare și bune practici locale.
Gestionarea pădurilor și prevenirea defrișărilor ilegale în contextul sustenabilității ecosistemelor din România.
Dezvoltarea sustenabilă a comunităților rurale românești: abordări integrate și exemple de proiecte locale.
Planificarea urbană sustenabilă în orașele românești: infrastructura verde-albastră și mobilitatea urbană sustenabilă.
Gestionarea integrată a resurselor de apă în România și soluții pentru combaterea secetei și inundațiilor.
Rolul comunităților locale din România în protejarea și dezvoltarea sustenabilă a ecosistemelor.
Dezvoltarea capacității instituționale pentru implementarea ODD
Tema 1
În foarte mică măsură
2
În mică măsură
3
Medie
4
În mare măsură
5
În foarte mare măsură
Consolidarea capacității administrației publice românești de a integra dezvoltarea durabilă în politici și proiecte.
Crearea și dezvoltarea funcției publice specifice „Expert Dezvoltare Durabilă” în instituțiile publice din România (roluri, competențe și parcurs profesional).
Dezvoltarea hub-urilor sectoriale și teritoriale pentru implementarea ODD în administrația publică românească.
Coordonarea și comunicarea interinstituțională privind dezvoltarea durabilă: mecanisme eficiente în contextul românesc.
Dezvoltarea sistemelor naționale de monitorizare, raportare și evaluare a implementării ODD în administrația publică.
Implementarea de strategii de digitalizare și interoperabilitate în administrația publică pentru sprijinirea ODD.
Rolul Centrului de Excelență pentru Dezvoltare Durabilă (CExDD) și a Centrului Virtual de Resurse pentru ODD (One Stop Shop) în România.
Atragerea de finanțări pentru proiecte de dezvoltare durabilă (Achiziții verzi, Taxonomie, DNSH)
Tema 1
În foarte mică măsură
2
În mică măsură
3
Medie
4
În mare măsură
5
În foarte mare măsură
Oportunități și strategii specifice României pentru atragerea finanțărilor verzi din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Aplicarea principiului DNSH (Do Not Significant Harm) în proiectele finanțate din fonduri europene în România.
Taxonomia UE și implicațiile acesteia asupra proiectelor și investițiilor în România.
Cadrul legislativ și instituțional românesc pentru achiziții publice verzi – exemple de bune practici în administrația publică locală și centrală.
Surse de finanțare și instrumente financiare dedicate dezvoltării durabile în România (Fondul pentru Mediu, Administrația Fondului de Mediu, programe guvernamentale, PODD).
Evaluarea economică și financiară specifică proiectelor de dezvoltare durabilă în România – studii de caz.
Elaborarea și managementul proiectelor de dezvoltare durabilă în contextul fondurilor structurale și de coeziune alocate României (etape, proceduri, cerințe specifice).

Vă rugăm să precizați dacă v-ați ales tema proiectului de absolvire a cursului Expert Dezvoltare Durabilă:

Secțiunea II Așteptări personale și profesionale

Q10. Până în acest moment, în ce măsură așteptările personale față de cursul Expert Dezvoltare Durabilă corespund?

În foarte mică măsură (1) În mică măsură (2) Medie (3) În mare măsură (4) În foarte mare măsură (5)
Clarificarea conceptelor fundamentale despre dezvoltare durabilă
Îmbunătățirea cunoștințelor despre dezvoltarea durabilă
Dobândirea unor tehnici practice pentru aplicarea sustenabilității
Creșterea competențelor profesionale în domeniu dezvoltării durabile
Networking/colaborare cu alți colegi din administrația publică
Avansare profesională/dezvoltarea carierei

Q11. Până în acest moment, în ce măsură așteptările profesionale față de cursul Expert Dezvoltare Durabilă corespund?

În foarte mică măsură (1) În mică măsură (2) Medie (3) În mare măsură (4) În foarte mare măsură (5)
Dezvoltarea capacității de gestionare a proiectelor de sustenabilitate în instituția mea
Învățarea unor metode eficiente pentru comunicarea și promovarea politicilor de dezvoltare durabilă
Pregătire pentru elaborarea strategiilor și politicilor publice în domeniul dezvoltării durabile
Înțelegerea mecanismelor de finanțare și implementare a proiectelor sustenabile
Identificarea oportunităților pentru aplicarea concretă a principiilor de dezvoltare durabilă
Urmărirea și evaluarea indicatorilor de monitorizare, realizare și rezultat în documentele programatice pentru dezvoltare durabilă
Dezvoltarea unor abilități analitice și de luare a deciziilor în contextul sustenabilității

Q12. Vă rugăm să precizați, până la acest moment, ce metode de învățare au folosit formatorii în cadrul cursului Expert Dezvoltare Durabilă atât în sesiunile online cât și cele față în față?

În foarte mică măsură (1) În mică măsură (2) Medie (3) În mare măsură (4) În foarte mare măsură (5)
Prelegeri clasice (expunere frontală)
Workshop-uri/ateliere practice
Lucru în echipe
Învățare prin jocuri și simulări
Studii de caz
Platforme online și cursuri digitale
Învățare asistată prin materiale video
Discuții interactive moderate

Q13. Vă rugăm să precizați, până la acest moment, ce tehnici de predare v-au ajutat cel mai mult să înțelegeți conținutul cursului Expert Dezvoltare Durabilă atât în sesiunile online cât și cele față în față?

În foarte mică măsură (1) În mică măsură (2) Medie (3) În mare măsură (4) În foarte mare măsură (5)
Prezentări vizuale (PowerPoint, infografice, grafice ș.a.)
Exemplificarea practică prin studii de caz
Exerciții interactive în grup
Dezbateri și discuții libere
Materiale scrise suplimentare (manuale, ghiduri, articole)
Prezentarea video a unor cazuri reale

Q14. Vă rugăm să precizați, până la acest moment, care dintre următoarele metode de fixare și consolidare a cunoștințelor au fost folosite de formatori în cadrul cursului Expert Dezvoltare Durabilă atât în sesiunile online cât și cele față în față?

În foarte mică măsură (1) În mică măsură (2) Medie (3) În mare măsură (4) În foarte mare măsură (5)
Recapitulări frecvente la sfârșitul fiecărei sesiuni
Quizz-uri/chestionare/teste rapide de evaluare imediată în format hibrid sau aplicate online
Fișe sintetice pe principalele concepte
Discuții de reflecție și sinteză la final de zi
Exemple aplicative din administrația publică

Q15. Vă rugăm să precizați, până la acest moment, ce metode de interacțiune între formatori și cursanți au fost folosite în cadrul cursului Expert Dezvoltare Durabilă atât în sesiunile online cât și cele față în față?

În foarte mică măsură (1) În mică măsură (2) Medie (3) În mare măsură (4) În foarte mare măsură (5)
Sesiuni de întrebări și răspunsuri la finalul prezentărilor
Discuții libere pe parcursul expunerii
Interacțiune online pe platforme (forum, chat)
Consultări individuale (1:1) sau în grupuri restrânse
Feedback în timp real prin aplicații mobile sau platforme

Q16. Vă rugăm să precizați, până la acest moment, ce metode de evaluare au fost folosite în cadrul cursului Expert Dezvoltare Durabilă atât în sesiunile online cât și cele față în față?

În foarte mică măsură (1) În mică măsură (2) Medie (3) În mare măsură (4) În foarte mare măsură (5)
Teste periodice de cunoștințe
Evaluare prin proiecte practice
Autoevaluare și autoreflecție periodic
Evaluare finală tip proiect
Evaluare peer-to-peer (de către colegi)
Secțiunea III: Date socio-demografice

Funcționar public

cu funcție de conducere

cu funcție de execuție

Personal contractual

cu funcție de conducere

cu funcție de execuție